فروش فایل

دانلود رایگان فایل

فروش فایل

دانلود رایگان فایل

اوله کرک کریستینسن، مخترع و سازنده لگو


احتمالا همه شما در کودکی با این اسباب بازی ها سر و کار داشته اید. لگو آجرهای پلاستیکی محبوبی هستند که برای ایجاد اشکال مختلف در کنار هم قرار می دهید. این اسباب بازی سال ها مورد استفاده کودکان بوده و نسل های زیادی با آنها خاطره دارند. این اسباب بازی ها آنقدر محبوب و دوست داشتنی هستند که افراد در هر سنی به بازی با آنها علاقه مند هستند. همچنین ممکن است برای شما جالب باشد که در مورد تاریخچه اسباب بازی های لگو و اینکه لگو چیست بدانید.

لگو چیست

فکر نمی کنم کسی نداند اسباب بازی لگو چیست. همه شما از دوران کودکی با این اسباب بازی ها آشنا هستید. حتی اگر با کمپانی لگو آشنایی نداشته باشید، احتمالا مدل های مختلفی از اسباب بازی های آن ساخته اید. اما به طور کلی برای اینکه بفهمیم لگو چیست باید بگویم که اسباب بازی های لگو قطعات پلاستیکی هستند که می توانید آنها را به صورت آجر روی هم قرار دهید. بنابراین، می توانید هر تصویری را که می خواهید با آنها ایجاد کنید.

لگو یکی از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان است و همه کودکان جهان آن را دوست دارند. اگر به تاریخچه لگو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این برند بسیار محبوب است و قطعات کوچک و رنگارنگ محصولات آن علاوه بر سرگرمی برای کودکان بسیار جذاب نیز می باشد. همچنین خلاقیت و قدرت آموزش پذیری کودکان را بهبود می بخشد.

در واقع، کودکان در حین بازی با اتصال و حذف مکرر قطعات، مهارت های بسیاری را یاد می گیرند. این اسباب بازی به دلیل کارایی بالا و مزایای فراوانی که برای کودکان دارد، یک اسباب بازی کامل و مفید به حساب می آید.

تاریخچه اسباب بازی های لگو

حالا که فهمیدید لگو چیست، بهتر است تاریخچه شرکت لگو را بدانید. شاید برایتان جالب باشد که چگونه این شرکت شروع به کار کرد و چگونه در طول زمان به یک برند محبوب تبدیل شد.

اوله کرک کریستینسن، مخترع و سازنده لگو، شرکت لگو را در سال 1932 در دانمارک تأسیس کرد. حالا ممکن است بپرسید لگو یعنی چه؟ در زبان دانمارکی، "لگ" به معنای "بازی" و "گود" به معنای "خوب" است که این کلمه از آنجا آمده است. در واقع «لگو» ترکیبی از دو کلمه دانمارکی است که به معنای «خوب بازی کن» است.

از سال 1919، اوله کرک کریستینسن به ساخت درب و پنجره برای خانه های چوبی مشغول شد. در سال 1932 به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت بد مالی، شرکت او دچار بحران شد و وضعیت شرکت بسیار بد شد. به همین دلیل، آقای اول کرک کریستینسن تصمیم گرفت با ساخت عروسک های چوبی و فروش آنها، وضعیت را اصلاح کند. در واقع می توان گفت که تاریخچه کمپانی لگو از این زمان آغاز می شود. سپس شروع به ساخت اسباب بازی های زیادی کرد. این اسباب بازی ها شبیه لگوهای امروزی هستند که از چوب ساخته شده اند و بیشتر به شکل هواپیما، ماشین و ... هستند.

پس از مدتی آقای اول کرک کریستیانسن به فکر انتخاب نام مناسب برای شرکت خود افتاد و در نهایت با کمک سایر همکاران نام لگو را برای این شرکت انتخاب کردند. از آنجایی که موسس گروه لگو برای کیفیت اسباب بازی هایش اهمیت زیادی قائل میشد، از بهترین چوب برای ساخت آنها استفاده کرد.

با توجه به کیفیت و جذابیت محصولات شرکت اسباب بازی لگو، زمانی که اکثر مردم با این اسباب بازی آشنا می شوند و متوجه می شوند لگو چیست، تعداد خرید از این شرکت افزایش می یابد و این روند ادامه دارد. در تاریخچه شرکت لگو در طول جنگ جهانی مشخص است که این اسباب بازی حتی در آن شرایط نیز طرفداران خود را از دست نداده و هر روز بر تعداد آن افزوده می شود.

همانطور که گفتیم برند اسباب بازی لگو از چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده می کند. این امر ادامه داشت تا اینکه در سال 1947 مدیریت شرکت لگو تصمیم گرفت از پلاستیک به جای چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده کند.

پس از مرگ اوله کرک کریستینسن در سال 1958، فعالیت های شرکت لگو با مدیریت پسرش ادامه یافت. سال 1960 بود که کارخانه اسباب بازی سازی لگو آتش گرفت. از آنجایی که نیمی از اسباب بازی های کارخانه چوبی بودند، حجم آتش افزایش یافت و آتش سوزی خسارت زیادی به شرکت وارد کرد. پس از این اتفاق، شرکت لگو از پلاستیک برای تولید تمام اسباب بازی های خود استفاده کرد، اما در همین سال ها بود که بسیاری از مردم کشورهای دیگر از برند لگو مطلع شدند. این برند محبوبیت زیادی در جهان به دست آورد و محصولات در فرانسه، آلمان، سوئد، انگلستان و غیره به فروش رسید.

بعدها شرکت اسباب بازی لگو قطعات و لوازم زیادی را برای بازی کودکان تهیه کرد. این شرکت همچنین بلوک های پلاستیکی بزرگی را برای استفاده کودکان تولید کرد. با گذشت زمان ست های لگو جذاب تری با مدل های زیبا برای کودکان مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دریایی، قلعه ها و ... به بازار عرضه شد. وقتی مردم دنیا فهمیدند لگو چیست، از بازی با آن و یادآوری خاطرات خوش لذت بردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.