فروش فایل

دانلود رایگان فایل

فروش فایل

دانلود رایگان فایل

مبانی نظری اخلاق کاری، اخلاق حرفه ای

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اخلاق کاری، اخلاق حرفه ای

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اخلاق کاری، اخلاق حرفه ای

    مبانی نظری اخلاق کاری، اخلاق حرفه ای


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری اخلاق کاری، اخلاق حرفه ای
    دارای 31 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    اخلاقیات در سازمان به عنوان سیستمی از ارزش ها و بایدها و نبایدها تعریف می شود که بر اساس آن نیک و بدهای سازمان مشخص و عمل بد از خوب متمایز می شود. به طور کلی انسان ها در بعد فردی و شخصیتی دارای ویژگی های خاص اخلاقی هستند که پندار، گفتار و رفتار آنها را شکل می دهد. ممکن است همین افراد وقتی در یک جایگاه و پست سازمانی قرار می گیرند عواملی موجب شود که پندار، گفتار و رفتار متفاوتی از بعد فردی سر بزند که این ویژگی های انسانی بر روی میزان کارایی و اثر بخشی سازمان تاثیر بگذارد. رفتارهای متفاوت اخلاقی افراد به عنوان کارمندان سازمان در یک طیف خطی که یک سر آن سلامت اداری و سر دیگر طیف فساد اداری می باشد قابل تحلیل می باشد و میزان سلامت اداری در میزان موفقیت سازمان در انجام ماموریت ها، اجرای راهبردها و برنامه ها و در نهایت دستیابی به اهداف سازمانی نقش به سزایی را ایفا می کند. اولین گام در دستیابی به این اهداف درک صحیح از مفهوم اخلاق و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان می باشد که در این تحقیق سعی شده تا به طور جامع این عوامل احصاء و طبقه بندی گردند. انسان به دلیل خود آگاهی و اختیار مسئول است و نسبت به افعال اختیاری خویش سزاوار سرزنش یا ستایش می‏باشد. مسئولیت‏پذیری آدمی نوعی التزام و تعهدآور است. تعهدی که منافات با اختیار و تصمیم آدمی ندارد. این الزامات گاهی صورت مکتوب و مدرن پیدا می‏کند و به تصویب رسمی می‎رسد به گونه‏ای که در این تصویب سرپیچی از آن، جرم، بزهکاری و خلاف تلقی می‏شود و برای سرپیچی کننده متناسب با نوع الزام و تعهد، مجازات و عقوبتی پیش بینی می‎گردد (پیتی و هیل ، 2005).     
    2-2-1. مفهوم اخلاق حرفه‌ای
    اخلاق حرفه‌ای به معنای اخلاق کار و اخلاق مشاغل است.
    الف ـ اخلاق کار : اخلاق کار متعهد شدن انرژی ذهنی، روانی و فیزیکی فرد یا گروه به ایده جمعی است در جهت اخذ قوا و استعداد درونی گروه و فرد برای توسعه به هر نحو.
    ب ـ اخلاق حرفه‌ای : یکی از شعبه‌های دانش اخلاقی است که می‌کوشد به مسائل و ارزش‌های اخلاقی حرفه‌های گوناگون پاسخ داده و برای آن قواعد، ضوابط و اصول خاصی در محیط حرفه‌ای متصور می‌گردد به عبارت دیگر وجدان و فطرت خویش در انجام کار حرفه‌ای رعایت کنند بدون آن که الزام خارجی داشته باشند یا در صورت تخلف به مجازات‌های قانون دچار شوند (ویلیامز ، 2006، ).
    مقایسه اخلاق فردی و اخلاق شغلی: اخلاق فردی مسئولیت پذیری فرد است در برابر رفتار فردی خود صرفاً به منزله یک فرد انسانی، ولی اخلاق شغلی مسئولیت‌پذیری یک فرد است در برابر رفتار حرفه‌ای و شغلی خود به مثابه صاحب یک حرفه ، شغل یا پست سازمانی (گیوریان، 1390: ).
    2-2-2. اخلاق در سازمان
    اخلاقیات در سازمان به عنوان سیستمی از ارزش ها و بایدها و نبایدها تعریف می شود که بر اساس آن نیک و بدهای سازمان مشخص و عمل بد از خوب متمایز می شود. به طور کلی انسان ها در بعد فردی و شخصیتی دارای ویژگی های خاص اخلاقی هستند که پندار، گفتار و رفتار آنها را شکل می دهد. ممکن است همین افراد وقتی در یک جایگاه و پست سازمانی قرار می گیرند عواملی موجب شود که پندار، گفتار و رفتار متفاوتی از بعد فردی سر بزند که این ویژگی های انسانی بر روی میزان کارایی و اثر بخشی سازمان تاثیر بگذارد. رفتارهای متفاوت اخلاقی افراد به عنوان کارمندان سازمان در یک طیف خطی که یک سر آن سلامت اداری و سر دیگر طیف فساد اداری می باشد قابل تحلیل می باشد و میزان سلامت اداری در میزان موفقیت سازمان در انجام ماموریت ها، اجرای راهبردها و برنامه ها و در نهایت دستیابی به اهداف سازمانی نقش به سزایی را ایفا می کند. اولین گام در دستیابی به این اهداف درک صحیح از مفهوم اخلاق و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان می باشد (گیوریان، 1390: ).

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    12
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 31

    حجم فایل:82
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری اخلاق کاری، اخلاق حرفه ای
      دارای 31 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه تهران

مرجع فایلهای امورزشی | امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه تهران

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت روان شناسی یادگیری

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت روان شناسی یادگیری

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار

    نام محصول : پاورپوینت اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار

    دسته : مدیریت
    بازدید: 6 بار
    فرمت فایل: pdf
    حجم فایل: 538 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 145

    توضیحات کوتاه:
    این پاورپوینت در مورد اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار در 145 اسلاید زیبا شامل اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار،روش تدوین طرح و برنامه کسب و کارکسب و کاربرنامه کسب و کارپلن کسب و کارطرح کسب‌وکار چیستفلسفه پیدایی طرح کسب و کاراجزای اصلی برنامه کسب و کار و می باشد

    توضیحات کامل:

    این پاورپوینت در مورد اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار در 145 اسلاید زیبا شامل اصول طرح و برنامه ریزی کسب و کار،روش تدوین طرح و برنامه کسب و کار,کسب و کار,برنامه کسب و کار,پلن کسب و کار,طرح کسب‌وکار چیست,فلسفه پیدایی طرح کسب و کار,اجزای اصلی برنامه کسب و کار و ….  می باشد.

    قسمتی از متن:

    طرح کسب‌وکار حاوی برنامه‌های کاربردی است، مانند برنامة مالی، برنامة تولیدی، برنامة بازاریابی، ساختار سازمانی و غیره.

    *طرح تجاری نقشه ای است که مسیر حرکت کارآفرین را به تفصیل نشان می دهد.

    انسان های بیشماری دارای افکار و تصورات ذهنی خلاقانه و خاصی می باشند که برای عملیاتی کردن آن نیاز به مطرح ساختن آن به غیر دارند ، اما به دلیل عدم توانایی در تصویر سازی آن هیچگاه موفق به پیاده سازی افکار خود نمی گردند . باید باور داشت اگر این افراد توانایی پیاده سازی تصورات ذهنی خود را داشته و یا می داشتند امروز شاید در زمره موفقترین انسانها بوده و باعث تغییر مسیر زندگی خود می شدند .

    در مقابل انسان هایی نیز بودند که می توانستند این تصورات را به واقعیت تبدیل نمایند اما به دلیل سرعت تغییرات در عصر کنونی که به عصر عدم تداوم شهرت یافته که در آن اندوخت ها وتجارب گذشته لزوما تضمین کننده آینده نمی باشد و با پیچیده تر شدن تجارت و بازارها حضور و بقا در عرصه های داد و ستد و تجارت تخصصی تر گشته و به تبع آن تبدیل کردن ایده ها به واقعیت و به محصولات و خدمات به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و نیاز به شریک و یا سرمایه گذاری در اینگونه طرح ها به یک نیاز راهبردی و گسترده در عصر حاضر مبدل گشته است.

    برنامه کسب و کارروش اجرای یک فعالیت تجاری در یک دوره

    زمانی مشخص را بیان می‌کند که شامل بخشهای گوناگون از

        جمله بازاریابی و توجیه اقتصادی طرح می باشد

    *

    برنامه‌ریزی خوب می‌تواند:

    *با تعیین چشم‌انداز و رسالت شرکتی، مدیریت را در دستیابی به اهداف کوتاه و بلند‌مدت یاری می‌دهد.

    *کارآفرین را در ادارة کسب‌وکار راهنمایی کند؛

    *در پیشرفت و بهبود کار کمک نماید؛

    *از بروز اشتباههای زیانبار جلوگیری کند؛

    *فرآیند‌های مختلف کسب و کار را بهینه‌سازی کرده و از اتلاف مواد اولیه، کار و سرمایه جلوگیری نماید؛

    *در طرح تجاری به سه سوال اساسی زیر پاسخ می دهیم :

    هم اکنون در کجایم؟ به کجا می رویم؟ چطور به آنجا برویم؟

    *طرح کسب‌وکار، مهمترین سند نوشته ‌شده‌ای است که تمام جنبه‌های مختلف کسب‌وکار را پیش از راه‌اندازی آن بررسی می‌کند.

    *

    *


    تضمین خرید

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید